Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlingner, Janette K.; Vaughn, Sharon; Arguelles, Maria Elena; Hughes, Marie Tejero; Leftwich, Suzette Ahwee
TitelCollaborative Strategic Reading: "Real-World" Lessons From Classroom Teachers
QuelleIn: Remedial and Special Education, 25 (2004) 5, S.291-302 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterTeachers; Intervention; Inferences; Reading Comprehension; United Kingdom (Reading)
AbstractThe present study extends 8 years of previous research using Collaborative Strategic Reading (CSR), a set of comprehension strategies designed to improve understanding of expository text. We examined teachers' year long implementation of CSR. Five intervention and five control teachers from five schools participated along with their students. Intervention teachers attended a CSR professional development workshop and were provided with ongoing follow-up support. Students in CSR classrooms improved significantly in reading comprehension when compared with students in control classrooms. Teacher case studies reveal that with the exception of one teacher, students' comprehension gains were associated with the quality of CSR implementation. (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: